Βιογραφικό
Πριν πολλά χρόνια ξεκίνησε το ταξίδι στον μαγικό κόσμο των μαθηματικών.
Οι αριθμοί και οι πράξεις στην αρχή της μαθητικής ζωής μου ασκούσαν μια γοητεία και μου δημιουργούσαν μια περιέργεια για την χρησιμότητα τους.
Η πράξη που είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ήταν η διαίρεσης που σημαίνει αρχικά….. μοιράζω.
Στην συνέχεια ήρθαν όλες οι μαθηματικές έννοιες που χρειάζεται ο μαθητής ώστε τελειώνοντας το Λύκειο να μπορεί να συνδυάζει τα δεδομένα που κάθε φορά έρχονται στην ζωή του και να βρίσκει την βέλτιστη δυνατή λύση σε κάθε καθημερινό πρόβλημα που συναντάει και δεν χρειάζεται ολοκληρώματα και διαφορικές εξισώσεις για να λυθεί.
Αυτή πιστεύω ότι είναι ουσιαστικά και η χρήση των μαθηματικών στην καθημερινότητα όλων …καλύτερη κριτική, λογική και συνδυαστική σκέψη.
Τελειώνοντας την μαθηματική σχολή στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ξεκίνησα να διδάσκω τον τρόπο σκέψης ώστε τα μαθηματικά να είναι κατανοητά σε κάθε βαθμίδα του Γυμνασίου του Λυκείου αλλά και του Πανεπιστημίου .
Στην πορεία αυτών των χρόνων επεξεργάστηκα και δημιούργησα την σειρά των βιβλιοτετραδιων για τους μαθητές του Γυμνασίου που κάνουν την εργασία του καθηγητή πιο ολοκληρωμένη και την διαδικασία μάθησης του μαθητή πιο στοχευμενη και μετρήσιμη.
Λίγα λόγια για την σειρά βιβλιοτετραδιων του Γυμνασίου.
Αυτά τα βιβλία προέκυψαν από μια ανάγκη .Θέλω οι μαθητές να εργάζονται στο σπίτι, χωρίς να έχουν τις λύσεις στο τέλος του βιβλίου. Αυτή η επιθυμία μου προκύπτει από το γεγονός ότι, κάθε φορά που δίνω ασκήσεις για το σπίτι από ένα άλλο βιβλίο που έχει τις λύσεις των ασκήσεων στο τέλος, ως δια μαγείας, οι ασκήσεις, από τους περισσότερους μαθητές, έχουν επιλυθεί ακολουθώντας ακριβώς την ίδια σκέψη, που δεν είναι άλλη από τον τρόπο επίλυσης που παρατίθεται, για κάθε άσκηση, στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου. Επομένως, αυτό που λαμβάνω είναι μόνο αντιγραφή χωρίς καμία σκέψη…..και κατά συνέπεια χωρίς καμία βελτίωση.
Ένας ακόμη λόγος που με οδήγησε στη δημιουργία αυτών των βιβλιοτετραδίων είναι η επιθυμία μου να συγκεντρώσω τις συγκεκριμένες ασκήσεις στο ίδιο βιβλίο και όχι σε κόλλες αναφοράς που χάνονται…. ή τις τρώει ο ανύπαρκτος σκύλος….. ή στο τετράδιο που ξέχασα να φέρω….ή στο προηγούμενο τετράδιο που τελείωσε …ή…
Παράλληλα πιστεύω ότι για κάθε εργασία που γίνεται στο σπίτι, ο μαθητής πρέπει να αξιολογείται για να γνωρίζει σε ποια βαθμολογική κλίμακα βρίσκεται κάθε φορά, χωρίς αυταπάτες. Αυτό το γεγονός θα του δώσει την ώθηση να βελτιωθεί και να καλύψει τυχόν κενά.
Για τους παραπάνω λόγους δημιουργήθηκε αυτή η σειρά των βιβλιοτετραδίων για το Γυμνάσιο.
Για να έχει νόημα το βιβλιοτετραδιο πρέπει να λειτουργεί συνδυαστικά, δηλαδή ο μαθητής λύνει…….. ο καθηγητής διορθώνει, αξιολογεί και λύνει απορίες.
Το βιβλιοτετράδιο εργασιών του μαθητή περιέχει ερωτήσεις θεωρίας, ερωτήσεις Σωστού - Λάθους, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και βασικές ασκήσεις που θα πρέπει να γνωρίζει να λύνει ο κάθε μαθητής της Α΄ της Β΄ και της Γ΄ Γυμνασίου αντίστοιχα.
Γιώργος Μονάντερος
Μαθηματικός
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου